Straż Miejska zorganizowała kolejną już akcję oczyszczania miasta z wraków samochodowych, które porzucone zostały są na drogach publicznych, w strefach ruchu oraz strefach zamieszkania. Odholowano 4 takie pojazdy. Te nieużywane przez właścicieli auta nie tylko blokują miejsca parkingowe innym zmotoryzowanym ale również zaśmiecają pejzaż miasta. Ostatnie holowania 4 nieużywanych aut zorganizowano 11 grudnia 2024 roku. Za każdym razem, zanim Straż Miejska przystąpi do wywózki tych aut, stara się nawiązać kontakt z ich właścicielami, widniejącymi w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, ale w większości przypadków te próby na nic się zdają. Korespondencja wysyłana do właścicieli wracała jako niepodjęta, gdyż adresat jest nieznany bądź nie podjęto jej w terminie. Zgodnie z art. 50a Ustawy prawo o ruchu drogowym, pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez Straż Miejską lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza. Pojazd usunięty i nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy. Ponadto w przypadku braku obowiązkowego OC Straż Miejska zawiadamia Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, który na właściciela takiego pojazdu nakłada kary finansowe. Obecnie kary te zostały podwyższone i wynoszą: Za brak OC od 1do 3 dni-1870zł, od do 14 dni-4670, za brak OC powyżej 14 dni- 9330. Samochód ciężarowy: za brak OC od1 do 3 dni-2800zł, od 4 do14 dni-7000zł, powyżej 14 dni-14000zł. Inne pojazdy(np. motocykl): za brak OC od 1do 3dni 310zł, od4-14 dni-780, i powyżej 14 dni- 1560zł.